TAHUN 1
BIL | TAJUK |
1 | Diri Saya |
2 | Keluarga Saya |
3 | Sekolah Saya |
4 | Kucing Saya / Burung Saya |
5 | Makanan Kegemaran Saya |
6 | Rumah Saya |
7 | Hobi Saya |
8 | Buah-buahan Tempatan |
9 | Melawat ke Zoo |
10 | Cita-cita Saya |
TAHUN 2
BIL | TAJUK |
1 | Diri Saya |
2 | Keluarga Saya |
3 | Ibu bapa Saya |
4 | Guru Saya |
5 | Sekolah Saya |
6 | Cita-cita Saya |
7 | Hobi Saya |
8 | Makanan Seimbang |
9 | Langkah-langkah Keselamatan |
10 | Cara Penyakit Berjangkit |
11 | Bercuti ke Pusat Peranginan |
12 | Kemalangan di rumah |
13 | Pengalaman Mendaki Gunung |
14 | Aku Sebuah Basikal |
15 | Aku Sebuah Kereta |
BIL | TAJUK |
1 | Keluarga Saya |
2 | Berkelah di Air Terjun |
3 | Ibu bapa Saya |
4 | Guru Saya |
5 | Sekolah Saya |
6 | Cita-cita Saya |
7 | Hobi Saya |
8 | Surat Kiriman Tidak Rasmi |
9 | Majlis Anugerah Sekolah |
10 | Cara-cara untuk Berjaya dalam Pelajaran |
11 | Karangan Dialog |
12 | Biografi Tokoh |
13 | Hari Deepavali |
14 | Majlis Perkahwinan |
15 | Hari Kebangsaan |
16 | Kebersihan Alam Sekitar |
17 | Laporan Perkhemahan |
18 | Aku Sebuah Kereta |
19 | Aku Sebuah Rumah |
20 | Hari Sukan Sekolah |
TAHUN 4
BIL | TAJUK |
1 | Keluarga Saya |
2 | Kawan Karib Saya |
3 | Lawatan ke Tanah Tinggi Cameron |
4 | Aku Sebuah Basikal |
5 | Makanan Berkhsiat |
6 | Banjir |
7 | Kegunaan Pokok Kelapa |
8 | Laporan Lawatan ke Zoo Negara |
9 | Buah-buahan Tempatan |
10 | Melengkap/menyudahkan Cerita |
11 | Jiran Baharu saya |
12 | Berkelah di Tepi Pantai |
13 | Cita-cita Saya |
14 | Sambutan Hari Jadi Saya |
15 | Aku Sepasang Kasut |
16 | Kegunaan Air |
17 | Surat Kiriman Tidak Rasmi kepada Kawan |
18 | Surat Kiriman Rasmi Memohon Cuti |
19 | Catatan Hari Perkhemahan |
20 | Perpustakaan Sekolah Saya |
21 | Pergi ke Pasar Malam |
TAHUN 5
BIL | TAJUK |
1 | Gotong-royong |
2 | Kepentingan Kokurikulum kepada Murid |
3 | Membantu Mangsa Kemalangan |
4 | Kempen Budi Bahasa |
5 | Kepentingan Budaya Membaca |
6 | Pencemaran Alam |
7 | Kelebihan Proses Kitar Semula |
8 | Pengalaman Semasa Jerebu |
9 | Kesihatan Diri |
10 | Gaya Hidup Sihat |
11 | Pengalaman Menyembut hari Kemerdekaan |
12 | Keadaan Malaysia dan Rakyat pada 2020 |
13 | Jalur Gemilang |
14 | Pembangunan Negara Kita |
15 | Laporan Lawatan ke Menara Jam Condong |
16 | Lawatan ke Petrosains |
17 | Permainan Tradisional |
18 | Keistimewaan Negara Kita |
19 | Kegunaan Buluh |
20 | Catatan Sepanjang Percutian |
21 | Usaha Tangga Kejayaan |
22 | Semangat Cinta akan Negara |
BIL | TAJUK | M/S |
1 | Buku Saya | 3 |
2 | Catatan Harian Koreena | 11 |
3 | Berkebun di Sekolah (Cerita) | 17 |
4 | Aktiviti untuk Tingatkan Penguasaan Bahasa Melayu | 32 |
5 | Cerita Tentang Persediaan Menghadapi Peperiksaan | 34 |
6 | Faedah Menguasai Bahasa Melayu | 36 |
7 | Sekolah Kamu telah Mengadakan Minggu Sains dan Matematik. Tulis Berita tentangnya. | 36 |
8 | Catatan | 47 |
9 | Surat Kiriman Rasmi | 52 |
10 | Persatuan Bahasa Melayu sekolah kamu telah bercadang untuk mengadakan perkhemahan. Nyatakan pendapat tentang cadangan tersebut. | 53 |
11 | Syarahan | |
12 | Faedah Program Minggu Bahasa Melayu. | 58 |
13 | Laporan Aktiviti Minggu Bahasa Melayu | 65 |
14 | Dialog (Langkah-langkah Mencipta Bentuk Rujun Negara | 66 |
15 | Idea dari surat kiriman tidak rasmi kepada karangan catatan | 69 |
16 | Kamu berbual dengan rakan kamu tentang rancangan kamu untuk menyaksikan sambutan hari merdeka. Tuliskan perbualan tersebut. | 73 |
17 | Membalas surat | 73 |
18 | Kamu dan rakan sekolah telah mengikut lawatan anjuran sekolah. Tulis catatan lawatan itu. | 93 |
19 | Melengkapkan cerita . Aku mengayuh basikal. Ketika itu langit cerah menjadi mendung. Aku mempercepatkan kayuhanku ... | |
20 | Surat kepada kawan tentang lawatan ke ladang infoternak | |
21 | Tentang kenderaan | 128 |
22 | Cara membuat batik | 129 |
23 | Surat Kiriman Rasmi – Lawatan | 137 |
24 | Permainan Badminton | 142 |
25 | Kereta Idaman Saya | 153 |
26 | Kamus Elektronik Banyak faedahnya – Nyatakan hujan anda | |
27 | Telefon Bimbit Banyak faedahnya – Nyatakan hujah anda | |
28 | Lawatan -Cerita | 171 |
No comments:
Post a Comment